niedziela, 30 kwietnia 2017

kwestie

Mój samochód co 3 lata zyskuje na wartości a nie traci. Za każdym razem jest nowy i lepszej klasy bo to samochód służbowy )) Nie opłaci mi się "normalna" pompa, bo normalna kosztuje 3 razy tyle ile chcę dać.wybór pompy ciepła ULRICH HITPump WASSER HPW 3.5 do grzanie cwu w okresach powyżej 0*C ma sens, zamontowałem 2 takie pompy klientom, którzy je sobie zakupili, ma sens o ile się nie zepsują (a są problemy z wyrobami sprzedawanymi pod marką "URLICH", bzdury nie bzdury mam kolegę z branży (gazownik) ma stary dom z "weglówką" podajnik dmuchawa dwie pompy obiegowe i miał zbiornik wężownica + grzałka na lato - latem + 250 do rachunku/ miesiąc, kupił Aristona 250 Pc + wężownica i zdziwko bo latem rachunek tyle samo co zimą - pc bierze tyle co kotłownia
poniżej nie jest to opłacalne, lepiej włączyć sobie grzałkęnadmieniam, że montowałem ww. urządzenia, urządzenia te kupili sami sobie klienci (sami wybrali) - ja wykonywałem tylko montaż, nie doradzałem im przy wyborzeNie kupiłem bo dla mnie 3,5kW to 3x za mało no i nie ograniczałem budżetu do 5kzł. Bitter popełnił wg mnie błąd na starcie bo zainwestował w kospela i zasobnik CWU bez wężownicy. Teraz stają się one balastem przy próbie zmiany na PC Żaden błąd. Było to przemyślane rozwiązanie. Bojler ma fajny system sterowania, który kontroluje zużycie energii i grzeje mocniej w taniej taryfie a w drogiej ma algorytm do obliczania potrzebnej wody ("uczy" się). W momencie kiedy budowałem dom nie było alternatywy dla pieca elektrycznego. Jeżeli wydałem na ogrzewanie 2400zł to przy PCi powietrznej za "naście" tysięcy zaoszczędził bym 1200zł rocznie plus może z 400 na CWU czyli maks 1600zł. Nie uwzględniam kominka, a w przyszłym roku będę w nim palił. W tym było tylko przez 1,5 miesiąca w salonie bo potem mi się drewno skończyło. Tak więc 1600zł oznacza, że pCI za 16 tys zwracała by mi się (cena pompy minus cena kospela i zasobnika) jakieś 8 lat. Ponieważ  http://klimatyzator.eu/  nie mam kasy na zakup PCI muszę to pomnożyć razy dwa bo musiałbym wziąć na to kredyt. Oznacza to 16 lat oczekiwania na zwrot. Nie ma szans, żeby PCi tyle wytrzymała, już nie wspominając o naprawach po drodze i nerwach. Czyli PCi nie zwróciła by mi się nigdy Ponieważ nie byłem pewien moich wyliczeń (pokazywały 5800kWh/rok) zainwestowałem w piec bo 3 tys mogę sobie pozwolić wyrzucić na śmietnik jak trzeba będzie albo opylić za pół ceny gdzieś w necie. Okazało się, że wyliczenia się nie sprawdziły ale to mój pierwszy rok i nie oszczędzałem na grzaniu (temp od 23-25 stopni). Zużyłem 7500kWh.
Jeżeli wydałem "3k więcej na prąd" według Ciebie to oznacza, że PCi nie dość że pracowała by u mnie za darmo to musiała by spowodować ujemne zużycie prądu bo wydałem jak na razie do dziś 2400zł za ogrzewanie. Dla tego też upieram się, że dla mnie PCi może kosztować maks 5 tys inaczej nie ma sensu bo się nie zwróci. A jeżeli jeszcze zacznie się psuć to można sobie tylko w łeb strzelić.
wg mnie grzanie co pompą do cwu nie ma sensu, (chyba że chciałbyś próbować dogrzewać w okresach przejściowych, często montuję podobne pompy (HEWALEX) tam, gdzie klienci chcą sobie dogrzewać np. 1 lub 2 grzejniki łazienkowe, a jeszcze nie chcą przepalać w kotłach węglowych lub kominakach to tylko takie wspomaganie, poniżej 5*C do 0*C ekonomicznie nie uzasadnione)A co żal Ci? Skoro zbudowałem dom pod COP=1 to nie mogę sobie zaoszczędzić prądu? Szukam rozwiązań. Gdyby takie były i ludzie budowali dom jak mój to nie byłoby problemu z efektem cieplarnianym, smrodem ze śmieciuchów na ulicy i przerzucaniem ton śmierdzącego węgla. Dom dobrze ocieplony, klimatyzacja Wilanów malutka PCI powietrzna do ogrzania i heja.
czy to czasem nie chińskie cudo na kapilarze dla zmyły z niemiecką nazwą.
Dlaczego sobie takiej nie kupiłeś - drugi  sobie wypasiona a inni chiński szajs.
Chyba jedyny plus euro komuny to zakaz sprowadzania urządzeń poniżej kl. A - więc spieszcie się miłośnicy szajsużeś instalator pomp i takie bzdury wciskasz klientom, wywołując u nich znaną metodą techniki 5 pytań, zagrożenie jakie może ich spotkać a jak już ich nakręcisz to cudem okazuje się, że masz na to lekarstwo. Wiem, wiem technika działa, pod warunkiem, że nie trafi się taki co sam w sprzedaży pracuje i ją zna. Żeby wydać 3k na CWU musiałbym lać wodę nie do wanny ale do całej łazienki. Kąpiemy się głównie pod prysznicem bo szybciej i wygodniej. Wanna służy od czasu do czasu do wylegiwania się. Ja od października "zaliczyłem" wannę uważaj ..... dwa razy po ciężkiej robocie na mrozie fizycznej kiedy chciałem się wygrzać.
istnieje b. duży problem z usterkowością wyrobów URLICH, w ciągu ostatnich 2 lat zamontowałem kilka kominków (tu jest wszystko ok), 2 zestawy kolektorów (z 1 sterowaniem był problem), klika kotłów gazowych (wszystkie miały awarie przed upływem 1 roku), 2 pompy ciepła (2 x problem)
serwis Urlicha niedostepny, po zmianach właścicielskich nie poczuwają się do obowiązku zapewnienia serwisu dla klientów, którzy zakupili urzadzenia od poprzedniego właściciela marki, serwisanci z "łapanki", "starzy" poodchodzili, bo im podobno nie płacili, a klienci nie wiedzą co robic, płaczą i płacą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz