niedziela, 29 października 2017

budulec

W zamian za to uporzadkowalismy dzis dzialke troche. Wycielismy drzewka owocowe ktore tam rosly, wytargalismy tez z tesciem z bagna naszego trolla (znaczy ze stara betoniarke wyciagnelismy z grzaskiej kupy kompostu ). Troll wybudowal juz 2 domu, pierwszy prawie 30 lat temu - dom tesciow, drugi przed kilkoma laty, teraz wybuduje trzeci. Obejrzalem na szybko w jakim jest stanie i nie mam zadnych zastrzezen. Troche ja tylko przesmarowac i sprawdzic instalacje elektryczna, czy aby jest bezpieczna i bedzie dzialac jeszcze dlugo dlugo. Betoniarka nie jest wielka (jakies 80 litrow wg tescia), ale koszmarnie ciezka i solidna, zreszta wieksza nie jest mi potrzebna.Nasza betoniara dalej zwana trollem to samorobka, wykonana jakies 30 lat temu przez tescia tescia, czyli dziadka zony mojej osobistej. Wyjatkowo ciezka konstrukcja. Wywlekalismy ja we 3 chlopa i po pokonaniu 30 metrow po trawie bylismy umordowani jakbysmy maraton przebiegli... 2 krotnie No chyba że Ci w sklepie hds albo coś załaduje, a ty będziesz ręcznie tylko rozładowywał. U nas transport (10 km) przy większym zamówieniu jest za darmo, przy mniejszym jakieś 30 zł. Przy zakupie cegły na cały dom to jakieś 50 km. za darmo mi przywieźli. A tablice już możesz wieszać, czyszczenie ciśnieniowe kanalizacji lepiej wcześniej niż za późno Ale rozpocząć to możesz dopiero chyba tydzień po zgłoszeniu rozpoczęcia w PINB Wracajac do budulca... asekurujac sie troche obdzwonilem w czwartek wszelkie markety budowlane w Poznaniu, kazdy bez wyjatku ma w ofercie szary BK (w 3 na 4 od tego samego producenta), roznice w cenie sa na poziomie 1 grosza (no... Castorama jest drozsza o 5 groszy ) i we wszytskich pracownicy zgdonie jak jeden maz twierdza ze nie pamietaja sytuacji aby nie mieli nic na stanie z interesujacych mnie bloczkow. W kazdym z obdzwonionych miejsc pytalem tez o cene transportu... i tu jestem ciut zniesmaczony... pomimo ze prawie kazdy market wozi inna ilosc palet, to po przeliczeniu ceny na jeden bloczek ceny u wszystkich sa IDENTYCZNE, co do 4 miejsca po przecinku Zdecydowalismy ze bedziemy budowac z szarego betonu komorkowego w klasie 600, bez P+W. Sciana bedzie i tak 2-warstwowa, wiec sugerujac sie zdaniem bardziej doswiadczonych (i tu uklon dla tescia oraz MSU) wezmiemy to co mozemy miec taniej. W odleglosci 1,7 km od dzialki mamy Leroy Merlin, maja tam szary BK z Prefabetu ponizej 6 zlotych za bloczek. Na dzialce nie mam miejsca aby zlorzyc caly material na sciany wiece bede bral po trochu, stad odleglosc bedzie istotna, i dlatego bedziemy zaopatrzywac sie u nich. Tablice informacyjna tez mamy od nich (z ich logo) (kiedy powinna zawisnac?) Jeszcze troche pozadkowania i bedzie miejsce na dom, potem juz tylko czekac na pogode i do pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz